O projektu in konzorciju KorpoStart

Povezujemo korporacije in inovativna start-up in scale-up podjetja z namenom ustvarjanja večjih poslovnih zgodb ob so-investiranju Slovenskega podjetniškega sklada.

 

Dogodki so za udeležence brezplačni. Usposabljanje za upravičena podjetja (prejemniki finančnih produktov P2 2019, SK ali SI - SK) po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa »Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023«, v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.

KorpoStart konzorcij:

KONTAKTI:

T: 041 764 563 (Lojze Bertoncelj)

T: 031 611 059 (Aleš Ugovšek)

T: 051 325 680 (Karla Sitar)

E: kontakt@korpostart.si

© 2019 KorpoStart

    KorpoStart uvodni dogodek: Korporacije in startupi. Ena plus ena je tri. Preverjeno!


    100% pozornost udeležencev na nastop Dana Tome.

    Ljubljana, 17. 9. 2019 - Na GZS je potekal uvodni dogodek programa KorpoStart, ki ga ob podpori Slovenskega podjetniškega sklada izvaja konzorcij v sestavi CorpoHub, GZS in SAŠA inkubator. Namen programa aktivnosti KorpoStart je spodbujanje sodelovanja korporacij in inovativnih malih in srednjih podjetij (MSP, primarno start-up in scale-up podjetja), s ciljem ustvarjanja uspešnih skupnih zgodb.


    Celoten program KorpoStart obsega dogodke, program za korporacije, program za start-upe in startup individualna usposabljanja. Zaključil se bo januarja 2020. Prvi del današnjega dogodka je zaznamoval nastop Dana Tome, nagrajenega avtorja knjige "The Corporate Startup", ki je udeležencem na podlagi bogatih izkušenj iz prakse predstavil svoj pogled na inovacije, zunanje oziroma odprto inoviranje ter kaj je dobro in kaj lahko gre narobe pri povezovanju korporacij in startupov. V drugem delu je bilo predstavljenih pet uspešnih slovenskih primerov povezovanja korporacij in startupov.


    Matjaž Slak iz Kolektorja je prikazal zgodbo njihovega podjetja in razloge, zakaj so se podali v sodelovanje s startupi. Izpostavil je, da so se za ohranjanje konkurenčnosti morali usmeriti v digitalizacijo in industrijo 4.0, pri čemer so potrebovali disruptivnost, ki so jo lahko zagotovili startupi. Takšno sodelovanje predstavlja stik dveh svetov, ki prinese tako probleme kot prednosti, je dodal.


    Miha Pahulje iz Zavarovalnice Sava je predstavil njihovo izkušnjo, vredno milijon evrov. Tudi sam je izpostavil potrebo po disruptivnih rešitvah za zagotovitev konkurenčnosti na razvitih trgih. Navedel je primer sodelovanja z Movalys-om (tehnologija telemetrične naprave za motoriste), ki je rezultiralo v obliki novega zavarovanja kraje motorja z SOS klicem – VIGO zavarovanje, ki so ga lansirali v tem letu. Poudaril je, da se je spremenilo njihovo zavedanje, da ni potrebno vsega storiti sami, kar ima pozitiven vpliv na klimo in širši družbeni vidik.


    Mihael Gornik iz podjetja DEWEsoft je spregovoril o zgodbi Katapulta - podjetniškega pospeševalnika, namenjenega reševanju brezposelnosti v Zasavju. Izpostavil je uspešno zgodbo startupa Chipolo ter načine, s katerimi so jim pomagali do uspešne realizacije.


    Primož Zupan iz podjetja mBills je predstavil njihovo uspešno zgodbo, ki se je razvila iz sodelovanja s podjetjem Petrol. Izpostavil je, da niso začeli kot tipičen startup, ampak v okviru podjetja Halcom. Največji strah je bil, da jih bo velika korporacija, kot je Petrol, »pojedla«, namesto tega so pridobili partnerja z lastno mrežo fizičnih prodajnih mest, kapitalom za investicije v razvoj, ohranili pa lastno avtonomijo.


    Primere povezovanja je zaključil Rok Kunej iz Slovenskih železnic s predstavitvijo njihove zgodbe Startup train. Gre za Hackathon, ki so ga organizirali na vlaku in mladim na poti do Sofije omogočili razvoj podjetniških idej. Slovenske železnice so v okviru tega odprle marketinški izziv, kako na vlak privabiti »gamerje«. Rodilo se je kar nekaj novih idej, ki jih že uspešno implementirajo.


    Na zaključni okrogli mizi, v okviru katere je vseh pet predavateljev odgovarjalo na vprašanja udeležencev, je bilo izpostavljeno, da mora biti korporacija že na začetku »brutalno iskrena, saj lahko v nasprotnem primeru zadeva samo eksplodira in posledično veliko stane«. Na drugi strani se startupi pogosto soočajo s strahom, ki izvira iz predpostavke o tem, kaj si druga stran želi. Pomembno je, da so karte skozi proces odprte in komunikacija neposredna. Zaključili smo z mislijo Dana Toma: "Ko imamo na krožniku jajca s slanino, je kokoš vpletena, pujs pa predan." Zato se je potrebno že v začetku prepričati, da sta obe strani na »isti valovni dolžini«.